1. Informacje ogólne
Niniejszy dokument zwany Polityką prywatności określa prawa i zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych za pomocą serwisu internetowego: www.hoper.pl.
Podstawowe prawa i obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych zawiera rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO). W zakresie nieuregulowanym w niniejszej Polityce prywatności zastosowanie ma więc RODO.
Korzystając z serwisu www.hoper.pl lub może Pani/ Pan przekazać nam Pani/Pana dane osobowe np. podczas transakcji nabycia biletu. W takim przypadku będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe.
2. Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Teroplan spółka akcyjna z siedzibą w Oświęcimiu, ul. Klucznikowska 1, kod pocztowy 32-600, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000493001, NIP: 5492295534, REGON: 120390028, kapitał zakładowy 1.686.279,00 zł, wpłacony w całości, e-mail: biuro@e-podroznik.pl, tel. (+48) 12 300 41 00.
3. Inspektor ochrony danych:
Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw. Kontakt jest możliwy w formie elektronicznej na adres e-mail: daneosobowe@e-podroznik.pl.
4. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), b), c), f) RODO między innymi w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów, zlecenia przewozu przesyłki, prawidłowego wykonania umowy przewozu, w tym zapewnienia możliwości kontroli biletów, obsługi posprzedażowej oraz zapewnienia sprawnego działania procesu reklamacji co szerzej wyjaśniamy poniżej.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy:
5. Kategorie Danych osobowych:
Jeżeli nabywa Pani/Pan bilet lub zleca przewóz przesyłki na rzecz osoby trzeciej, przetwarzamy dane osobowe tej osoby w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów lub zlecenia przewozu przesyłki, prawidłowego wykonania umowy przewozu, w tym zapewnienia możliwości kontroli biletów, obsługi posprzedażowej, zapewnienia bezpiecznej organizacji podróży oraz zapewnienia sprawnego działania procesu reklamacji. W celach określonych niniejszą polityka prywatności przetwarzamy: podstawowe dane identyfikacyjne tj. imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, NIP, dane dotyczące stanu zdrowia związane z SARS-CoV2.
6. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do końca okresu obowiązywania biletu lub zakończenia usługi przewozu przesyłki, a po jego zakończeniu:
a) przez okres obsługi posprzedażowej (np. w celu rozpatrywania reklamacji);
b) do upływu okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń związanych z nabyciem biletu;
c) przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych).
d) w przypadku danych o stanie zdrowia dane będą usuwane w terminie 365 dni od wykonania usługi przewozu.
Dane osobowe przetwarzane dla potrzeb marketingu bezpośredniego naszych usług przetwarzamy do czasu aż Pani/Pan: a) zgłosi sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu, b) cofnie zgodę, jeżeli przetwarzaliśmy te dane na podstawie udzielonej zgody, c) sami ustalimy, że dane się zdezaktualizowały.
7. Prawa związane z ochroną danych osobowych
Przysługują Pani/ Panu następujące prawa:
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych - w każdej chwili może Pani/Pan cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Pani/Pana zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem
W celu wykonania swoich praw prosimy kierować żądanie pod adres email: daneosobowe@e-podroznik.pl, Proszę pamiętać, że przed realizacją Pani/Pana uprawnień będziemy się musieli upewnić, że Pani/Pan to Pani/Pan, czyli odpowiednio Panią/Pana zidentyfikować.
8. Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Zakładając konto może Pani/Pan zostać poproszony do podania konkretnych informacji, takich jak adres e-mail i hasło. Może Pani/Pan utworzyć konto, które zawierać będzie dane takie jak lokalizacja, imię i nazwisko, numer telefonu, adres email, a w przypadku żądania wystawienia faktury adres firmy oraz NIP.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować niemożliwością świadczenia usług.
9. Odbiorcy danych:
Dane osobowe mogą być przekazane:
10. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:
Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego wyłącznie w przypadku nabycia biletów na przejazd komunikacją świadczoną przez przewoźnika zagranicznego.
Przekazanie danych do państwa trzeciego nastąpi na podstawie art. 49 ust. 1 lit. b lub c) RODO tj. w przypadku gdy przekazanie jest niezbędne do wykonania umowy między osobą, której dane dotyczą, a administratorem lub do wprowadzenia w życie środków przedumownych podejmowanych na żądanie osoby, której dane dotyczą lub przekazanie jest niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy zawartej w interesie osoby, których dane dotyczą, między administratorem a inną osobą fizyczną lub prawną.
Kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego może Pani/Pan uzyskać poprzez maila: daneosobowe@e-podroznik.pl.
11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:
W procesie zakupu biletu możemy podejmować decyzje w sposób zautomatyzowany na podstawie danych, które o Pani/Panu posiadamy np. historia zakupów, lokalizacja.
W oparciu o te informacje przypisujemy Pani/Panu profil osobowy istotny z punktu widzenia możliwości zaoferowania Pani/Panu naszych usług lub usług naszych partnerów oraz wysokości upustów, które możemy przyznać. Decyzje te są podejmowane automatycznie na podstawie modeli scoringowych i analiz statystycznych oraz mogą wpływać na personalizację oferty.
Podejmowanie decyzji w wyżej wymieniony zautomatyzowany sposób jest niezbędne w celu nabycia przez Panią/Pana Biletu.
Jeżeli nie zgadza się Pan/ Pani z naszą oceną sytuacji w ten sposób dokonaną, może Pani/Pan zgłosić reklamację elektronicznie na adres email: daneosobowe@e-podroznik.pl.
Reklamacja zostanie rozpatrzona przez osobę o odpowiednich kompetencjach i upoważnieniu do podejmowania decyzji.
12. Reklama behawioralna i pliki cookies
Serwis internetowy www.hoper.pl korzysta z kodów remarketingowych zewnętrznych podmiotów. Kody te używane są do pobierania danych zawartych w Plikach cookies i przekazywania ich podmiotom trzecim, w celu wyświetlania przez nich użytkownikom spersonalizowanej i dopasowanej do ich preferencji reklamy. Przekazywane dane mogą zawierać dane geolokacyjne (na podstawie adresu IP). Korzystając z serwisu wyraża Pani/Pan zgodę na przekazywanie danych we wskazany wyżej sposób.
Może Pani/Pan w każdym czasie zrezygnować ze zbierania przez zewnętrzne podmioty, poprzez kody remarketingowe informacji zawartych w Plikach cookies, a tym samym zrezygnować z wyświetlania spersonalizowanej i dopasowanej do ich preferencji reklamy za pomocą zmiany ustawień przeglądarki internetowej.
W każdej chwili istnieje możliwość usunięcia plików cookies zapisanych w pamięci komputera lub telefonu za pomocą opcji dostępnych w jego przeglądarce internetowej.
Dostępne przeglądarki internetowe w ustawieniach początkowych (domyślnych) akceptują tworzenie plików cookies na Pani/ Pana urządzeniu. Każdy użytkownik może jednak sprzeciwić się umieszczaniu plików cookies na jego urządzeniu końcowym. Co do zasady, by zmienić te ustawienia, należy skorzystać z opcji wyłączenia mechanizmu plików cookies w danej przeglądarce internetowej, zarówno na komputerach, telefonach komórkowych, tabletach jak i innych urządzeniach. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Usunięcie lub zablokowanie możliwości tworzenia plików cookies na urządzeniu końcowym użytkownika może doprowadzić do utraty możliwości korzystania z istotnych funkcjonalności serwisów internetowych i aplikacji mobilnych Teroplan S.A.
W celu dowiedzenia się więcej o plikach cookies prosimy zapoznać się z Regulaminem wykorzystywania plików cookies.
13. Zmiany Polityki Prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. Każdego Użytkownika obowiązuje aktualna „Polityka Prywatności”. O zmianach Polityki Prywatności Administrator będzie informować na stronach Serwisu hoper.pl lub w inny dostępny dla Użytkownika sposób.
14. Dodatkowe informacje
W przypadku pytań lub wątpliwości, co do Polityki Prywatności, prosimy o kontakt na adres e-mail daneosobowe@e-podroznik.pl.
1. Definicja plików cookies i innych podobnych technologii
2. Podmioty umieszczające pliki cookies związane z użytkowaniem serwisów internetowych i aplikacji mobilnych Teroplan S.A.
3. Cele tworzenia plików cookies związanych z użytkowaniem serwisów internetowych i aplikacji mobilnych Teroplan S.A.
4. Zarządzanie plikami cookies