Pomożemy Ci zaplanować podróż i kupić bilet Chcesz kupić bilet:

Pytania i odpowiedzi Hoper

+

Czym są przejazdy “adres-adres” Hopera?

Hoper to innowacyjna usługa transportowa „od adresu do adresu” (door-to-door), realizowana komfortowymi i szybkimi 9-osobowymi minivanami. Nie zatrzymujemy się na przystankach i dworcach autobusowych. Przejazd odbywa się między wskazanymi przez pasażera adresami początku i końca podróży, którymi mogą być adresy: domu, sanatorium, lotniska, hotelu, pensjonatu, akademika, miejsca pracy, urzędu czy innej lokalizacji. Obsługujemy wszystkie, nawet najmniejsze, miejscowości w obrębie trasy. Sprawdź nasze Trasy krajowe i Trasy międzynarodowe.

+

Jak mogę sprawdzić gdzie i kiedy jeździ Hoper?

Hoper obsługuje Trasy krajowe oraz Trasy międzynarodowe. Na podstronach prezentujących trasy Hopera, możesz sprawdzić, czy konkretna miejscowość znajduje się w obszarze działania naszych usług.

Jednak najwygodniejszą formą sprawdzania połączeń Hopera jest wyszukiwarka, która znajduje się na górze naszej strony: sprawdź, czy Hoper może Cię przewieźć do celu w wybranym dniu wpisując miejscowość startową, docelową i datę przejazdu. Po kliknięciu “Znajdź przejazd” zaprezentujemy Ci opcje podróży, wraz z ceną  biletu oraz ORIENTACYJNĄ godziną odjazdu (sprawdź, co oznacza orientacyjna cena biletu)

+

Czy Hoper zatrzymuje się na przystankach?

Nie mamy stałych przystanków, z których regularnie odbieralibyśmy podróżnych. Nie zatrzymujemy się na przystanków autobusowych. Hoper odbiera pasażerów bezpośrednio ze wskazanych przez nich adresów np. domu, sanatorium, lotniska, akademika hotelu, pensjonatu itp. i zawozi ich w wybrane miejsce w miejscowości docelowej.

+

Czy mogę wsiąść i wysiąść w dowolnym miejscu na trasie Hopera?

Podróż Hoperem odbywa się między adresami podanymi przez Ciebie podczas zakupu biletów. Możesz zostać odebrany i odwieziony w dowolne miejsce w każdej miejscowości znajdującej się w obrębie trasy Hopera. Obsługujemy Trasy krajowe i Trasy międzynarodowe.

+

Czy mogę zostać odebrany lub dowieziony bezpośrednio na dworzec autobusowy?

Niestety nie ma możliwości dowieźć lub odebrać Cię bezpośrednio z dworca. Kierowca zatrzyma się w najbliższej okolicy dworca, w dozwolonym miejscu do parkowania. 

Czas i warunki podróży

+

Co oznacza orientacyjna godzina odjazdu? O której dokładnie godzinie zostanę odebrany?

Ze względu na charakter przewozów adres-adres podana na wynikach wyszukiwania oraz bilecie godzina odbioru i dojazdu jest orientacyjna. Może się ona zmienić w zależności od liczby pasażerów oraz od wskazanych przez nich adresów rozpoczęcia i zakończenia podróży. Dlatego planowany i realizowany czas przejazdu mogą się od siebie różnić, zwłaszcza na długich trasach międzynarodowych.

Ostateczna, dokładna godzina odbioru spod wskazanego przez Ciebie adresu jest podawana SMS-em lub telefonicznie najpóźniej na kilka godzin przed odjazdem. Z racji na zróżnicowane warunki drogowe kierowca może przyjechać jednak nieznacznie wcześniej lub później w stosunku do przekazanej godziny przyjazdu.

+

Czy kierowca robi przerwy w podróży?

Czas każdego przejazdu Hopera uwzględnia przerwy w podróży dla kierowcy i pasażerów. W przejazdach krajowych jest to średnio jedna 15-minutowa przerwa na każde 2-3 godziny jazdy. W przejazdach międzynarodowych przerwy mogą być rzadsze z uwagi na dłuższy czas podróży, zwłaszcza w czasie jazdy w porze nocnej. Przerwy są realizowane zwykle na stacjach paliw i parkingach wyposażonych w infrastrukturę dla podróżnych (toalety, sklep, usługi gastronomiczne itp.). Jeżeli posiadasz indywidualne potrzeby co do czasu i częstotliwości przerw w podróży, zgłoś to kierowcy - w uzasadnionych przypadkach kierowca, w porozumieniu z innymi pasażerami, postara się dostosować do Twoich potrzeb.

+

Czy dostanę fotelik bezpieczeństwa dla swojego dziecka?

Możesz bezpłatnie wynająć fotelik dla dziecka o wadze 9-36 kg oraz podstawkę przewozową dla starszych dzieci. W tym celu, zaraz po zakupie biletu, powinieneś zgłosić potrzebę skorzystania z fotelika lub podstawki na adres bilety@hoper.pl lub pod numer 22 269 20 82. Samochód jest również przystosowany do montażu fotelików dla małych dzieci (poniżej 9 kg). Nasi kierowcy pomogą Ci podczas montażu własnego fotelika.

+

Czy moje dziecko może samodzielnie podróżować Hoperem?

Twoje dziecko może samodzielnie podróżować Hoperem: o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej na trasach krajowych w wieku powyżej 10 lat, zaś na międzynarodowych powyżej 13. roku życia. Przed podróżą powinieneś przesłać ZGODĘ NA SAMODZIELNĄ PODRÓŻ OSOBY MAŁOLETNIEJ wypełnioną przez prawnego opiekuna dziecka na adres bilety@hoper.pl, w formie skanu lub zdjęcia. Wzór potrzebnej zgody znajdziesz w Regulaminie przewozu pasażerów Hopera. Oryginał dokumentu przekaż przed odjazdem kierowcy.

+

Gdzie mogę zgłosić reklamację dotyczącą warunków przejazdu?

Jeżeli podczas przejazdu doszło do sytuacji niezgodnej z regulaminem, zgłoś reklamację na adres e-mail bilety@hoper.pl. Szczegółowe informacje dotyczące danych, jakie powinieneś umieścić w reklamacji, znajdziesz w Regulaminie przewozu pasażerów Hopera, na stronie www.hoper.pl/regulaminy.

Bilety na przejazd

+

Jak mogę kupić bilet na Hopera?

Najprościej możesz to zrobić na naszej stronie hoper.pl:

  • Wpisz w wyszukiwarkę miejscowość początkową i końcową swojej podróży wraz z jej planowanym terminem oraz kliknij “Znajdź przejazd”. Wyświetlimy propozycje przejazdów z orientacyjną godziną rozpoczęcia i zakończenia podróży oraz podstawową cenę pojedynczego biletu.

  • Po wybraniu “Kup bilet” poprosimy Cię o dokładne adresy (rozpoczęcia i zakończenia podróży), wybranie ilość biletów, ewentualnego nadbagażu, sposobu wysłania biletu (SMS-em lub e-mailem) oraz o dane kontaktowe.

  • Poznasz wtedy łączną kwotę zamówienia, uwzględniającą opłatę za dojazd do podanych adresów w miejscowościach startowej i docelowej. W tym miejscu możesz również wprowadzić kod promocyjny czy kartę stałego klienta Hoper Mile, obniżającą wartość zamówienia, a następnie opłacić przejazd (przelewem online, kartą płatniczą, blikiem czy pobierając blankiet do przelewu tradycyjnego).

Po zatwierdzeniu płatności wysyłamy bilet a kilka godzin przed podróżą otrzymasz SMS-a z dokładną godziną odjazdu oraz numerem telefonu do kierowcy.

Usługę przejazdu Hoperem możesz także zamówić poprzez infolinię pod numerem 22 269 20 82 oraz w ponad tysiącu stacjonarnych punktach sprzedaży współpracujących z Hoperem, w  tym w salonikach Kolportera.

+

Czy mogę kupić bilet u kierowcy?

Niestety nie możesz kupić biletu u kierowcy. Zamówienie i opłacenie przejazdu umożliwiamy Ci online, w stacjonarnych punktach sprzedaży lub telefonicznie (na niektórych trasach międzynarodowych jest możliwość płatności w pojeździe po uprzedniej rezerwacji miejsca).

+

Dlaczego, przy zamówieniu mam naliczoną dodatkową opłatę adres-adres?

Opłata za przejazd adres-adres stanowi nieodłączną część całkowitej ceny przejazdu Hoperem. Jest ona doliczana w późniejszym kroku w stosunku do opłaty podstawowej, ponieważ jej wysokość zależy od indywidualnych warunków przejazdu m.in. od dokładnych adresów wszystkich pasażerów.

Podział ceny przejazdu Hoperem na dwie części pozwala łatwo ocenić opłacalność przejazdu Hoperem w stosunku do podróży tradycyjnymi środkami transportu: 

  • opłatę podstawową możesz porównać z ceną biletu kolejowego lub autobusowego z miejscowości startowej do miejscowości docelowej,
  • zaś opłatę adres-adres możesz porównać do ceny przejazdów taksówką z adresu startowego na dworzec lub przystanek w miejscowości startowej oraz z dworca lub przystanku w miejscowości docelowej pod adres docelowy.

 

 

+

Czy, gdy nie ma już wolnych miejsc, mogę dostać powiadomienie o zwolnieniu się miejsca?

Niestety obecnie nie mamy możliwości przesłania powiadomienia o zwolnieniu się miejsca na danej trasie. Jeśli jakiś pasażer zrezygnuje z przejazdu, niewykorzystany bilet wraca do puli dostępnych biletów i możesz go ponownie kupić. Zachęcamy do sprawdzania co jakiś czas dostępności biletu z pomocą wyszukiwarki połączeń.

+

Czy można otrzymać fakturę za przejazd?

Fakturę możesz zamówić podczas zakupu biletu. Wysyłamy ją e-mailem. Edytować dane do faktury możesz w Menu w zakładce Twoje bilety. Wystarczy, że po wprowadzeniu numer biletu klikniesz “Skoryguj dane” lub “Wyślij ponownie”, jeśli chcesz ponownie otrzymać fakturę.

+

Czy mogę zakupić bilet ulgowy na przejazd?

Niestety, ze względu na charakter usługi oraz ograniczoną ilość miejsc w minivanach, nie ma mamy opcji zakupu biletów ulgowych. Jednak dzięki Programowi Hoper Mile możesz uzyskać nawet 30% rabatu na swoje przejazdy.

+

W jakiej formie mam okazać bilet kierowcy?

Bilet otrzymany na adres e-mail należy zapisać w telefonie (lub wydrukować) i okazać kierowcy podczas podróży. Podczas zakupu, można wybrać również opcję “bilet na SMS” i okazać go kierowcy w telefonie. Bilet jest ważny tylko łącznie z dokumentem tożsamości pasażera, którego dane zostały wpisane na bilecie.

+

Czy po zakupie biletu mogę jeszcze zmienić datę przejazdu?

Możesz zmienić bilet na kurs innego dnia, na tej samej trasie, o tej samej godzinie. Wystarczy, że po wprowadzeniu numer biletu na bilety.hoper.pl klikniesz "Zmień datę wyjazdu".

+

Czy po zakupie biletu mogę jeszcze zmienić adres rozpoczęcia lub zakończenia podróży?

Możesz to zrobić samodzielnie na bilety.hoper.pl, pod warunkiem że zmiana jest w obrębie tej samej miejscowości. Wprowadź numer biletu a następnie kliknij "Zmień adres odbioru/przyjazdu". Jeśli jednak chcesz zmienić miejscowość, skąd wyruszasz lub gdzie chcesz wysiąść, to konieczny będzie zwrot bilet i zakup nowego.

+

Czy mogę zwrócić bilet?

Możesz zwrócić niewykorzystany bilet przed rozpoczęciem kursu, jednak od wartości biletu zostanie odliczone odstępne, którego wartość zależy od czasu pozostałego do zamknięcia sprzedaży.

Możesz to zrobić samodzielnie na bilety.hoper.pl wprowadzając numer biletu. Następnie kliknij „Zwrot biletu”. Jeśli nie upłynął jeszcze termin zamknięcia sprzedaży, pojawi się okno, w którym poprosimy Cię o wybranie zwracanych miejsc i potwierdzenia zwrotu. 

Bagaż

+

Jak duży bagaż mogę zabrać w podróż?

W cenie biletu możesz zabrać ze sobą:

  • na trasach krajowych: dwa bagaże: mniejszy, o wadze do 5kg, który zmieści się pod siedzeniem i większy o wadze do 25 kg i maksymalnych wymiarach 75x50x30 cm. Za dodatkową opłatą możesz zabrać trzeci bagaż (nadbagaż) o wadze do 25 kg i maksymalnych wymiarach 75x50x30 cm. Aby zapłacić za dodatkowy bagaż wybierz odpowiednią opcję podczas zakupu biletu.

  • na trasach międzynarodowych: trzy bagaże: mniejszy, o wadze do 5kg, który zmieści się pod siedzeniem i dwa większe o wadze do 25 kg i maksymalnych wymiarach 75x50x30 cm. Za dodatkową opłatą możesz zabrać kolejny bagaż (nadbagaż) o wadze do 25 kg i maksymalnych wymiarach 75x50x30 cm – aby zapłacić za dodatkowy bagaż wybierz odpowiednią opcję podczas zakupu biletu.

Sprawdź, jak można zamówić przewiezienie dodatkowego bagażu, już po zakupie biletu.

+

Czy mogę wziąć ze sobą zwierzęta w podróż Hoperem?

Niestety, nie ma możliwości przewozu zwierząt. Chcemy dbać o wygodę wszystkich podróżujących z nami osób. Ze względu na ograniczone miejsce w pojeździe oraz ewentualne problemy zdrowotne naszych pasażerów obecnie nie ma możliwości przewozu zwierząt. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszej konsultacji Biuro Obsługi Klienta może wyrazić zgodę na przewóz zwierzęcia (np. pies przewodnik).

+

Czy mogę przewieźć Hoperem rower?

Możesz przewieźć rower tylko na wybranych trasach międzynarodowych. Przewozimy go w luku bagażowym, dlatego wymagamy, abyś wcześniej odkręcił przednie koło. Szczegółowych informacji udziela Biuro Obsługi Klienta.

+

Czy mogę zamówić przewiezienie dodatkowego bagażu już po zakupie biletu?

Możesz to zrobić. W tym celu skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, dzwoniąc na numer telefonu 22 269 20 82.

+

Czy kierowca pomoże mi w przeniesieniu bagaży?

Kierowca ma obowiązek zapakowania bagażu pasażera do bagażnika. Twoją rolą jest dostarczenie bagażu w bezpośrednie sąsiedztwo pojazdu oraz, po dotarciu do celu podróży, odebranie go od kierowcy bezpośrednio po wyjęciu z bagażnika.

Paczki

+

Czym jest usługa przewozu paczek przez Hopera?

Hoper realizuje usługę przewozu przesyłek krajowych i międzynarodowych na określonych trasach kursowania. Połączenia Hopera realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki. Szczegółowe warunki opisuje regulamin przewozu przesyłek.

Więcej informacji o tej usłudze na terenie Polski znajdziesz na stronie www.hoper.pl/paczki, a w przypadku przewozu paczek za granicę, w biurze logistycznym, którego nr telefonu uzyskasz po wybraniu w wyszukiwarce konkretnego połączenia i kliknięciu w ikonę paczki w wynikach wyszukiwania.

+

Jak mogę sprawdzić czy Hoper doręczy moją paczkę pod konkretny adres?

Hoper obsługuje doręczanie paczek na trasach krajowych i międzynarodowych. Na podstronach prezentujących trasy Hopera, możesz sprawdzić, czy konkretna miejscowość znajduje się w obszarze działania naszych usług.

Jednak najwygodniejszą formą sprawdzenia czy możesz nadać paczkę na konkretnej trasie, jest skorzystanie z wyszukiwarki połączeń, która znajduje się na górze naszej strony. Wpisując miejscowość startową, docelową i datę przejazdu sprawdzisz, czy Hoper może przewieźć paczkę pomiędzy konkretnymi miejscowościami w wybranym dniu. Połączenia realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki. 

Informację o możliwościach doręczenia paczki możesz też uzyskać przez infolinię pod numerem 22 269 20 82.

+

Jak mogę nadać paczkę?

I. W przypadku przesyłek krajowych najprościej paczkę możesz nadać na naszej stronie hoper.pl:

  • Wpisz w wyszukiwarkę miejscowość nadania i dostarczenia paczki wraz z planowanym terminem nadania oraz kliknij “Znajdź przejazd”.

  • Pośród wyświetlonych propozycji przejazdów, połączenia realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki. Pokażemy dodatkowo orientacyjną godziną odbioru od nadawcy i przekazania odbiorcy oraz cenę przewozu pojedynczej paczki.

  • Po wybraniu “Wyślij paczkę” zostaniesz zapytany o dokładne adresy (nadania i dostarczenia), ilość paczek, sposób wysłania listu przewozowego (SMS-em lub e-mailem), dane kontaktowe nadawcy i odbiorcy paczki oraz ewentualne dane do faktury.
  • Poznasz wtedy łączną kwotę zamówienia do opłacenia (przelewem online, kartą płatniczą, blikiem czy pobierając blankiet do przelewu tradycyjnego).


Dla Twojej wygody, podczas odbioru przesyłki kierowca będzie miał przygotowany list przewozowy, którego treść będzie zgodna z zamówieniem złożonym przez Ciebie na stronie. W razie potrzeby list zostanie uzupełniony o niezbędne dane dotyczące zawartości paczki.

Usługę doręczenia paczki na terenie kraju możesz także zamówić przez infolinię pod numerem 22 269 20 82 oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży współpracujących z Hoperem.

II. W przypadku przewozu paczek za granicę szczegółowych informacji o możliwościach nadania przesyłki udziela biuro logistyczne. Numer telefonu do biura uzyskasz po wybraniu w wyszukiwarce konkretnego połączenia i kliknięciu w ikonę paczki w wynikach wyszukiwania.

+

O której dokładnie godzinie paczka zostanie odebrana od nadawcy i dostarczona do adresata?

Ze względu na charakter przewozów adres-adres podana na wynikach wyszukiwania oraz na bilecie godzina nadania i dostarczenia paczki jest orientacyjna. Może się ona zmienić w zależności od liczby przewożonych pasażerów oraz od wskazanych przez nich adresów rozpoczęcia i zakończenia podróży. Dlatego planowany i realizowany czas przyjazdu Hopera pod wskazany adres mogą się od siebie różnić, zwłaszcza na długich trasach międzynarodowych.

Ostateczną, dokładną godzinę odebrania paczki spod wskazanego adresu podajemy SMS-em lub telefonicznie najpóźniej na kilka godzin przed rozpoczęciem przejazdu. Z racji na zróżnicowane warunki drogowe kierowca może przyjechać jednak nieznacznie wcześniej lub później w stosunku do przekazanej godziny przyjazdu.

+

Czy mogę zmienić godzinę nadania/odbioru paczki?

Godziny nadania i odbioru paczki są uzależnione od godzin kursowania Hopera, dlatego nie ma możliwości ich zmiany. Możesz zmienić jedynie dzień nadania i odbioru przesyłki.

+

Czy mogę nadać paczkę u kierowcy?

Niestety nie ma możliwości nadania paczki u kierowcy. Zlecić przesyłkę możesz online, w stacjonarnych punktach sprzedaży lub telefonicznie. 

+

Czy można otrzymać fakturę za usługę przewozu paczki?

Fakturę można zamówić podczas nadawania paczki. Jest ona wysłana e-mailem. Dane do faktury za usługę przewozu paczki na terenie kraju możesz edytować samodzielnie. Wejdź w Menu w zakładkę Twoje bilety, wprowadź numer listu przewozowego w polu numer biletu i kliknij “Zarządzaj biletem”. W panelu zarządzania biletami (listami przewozowymi) możesz wybrać opcję “Skoryguj dane”, lub “Wyślij ponownie” jeśli chcesz ponownie otrzymać fakturę.

+

Czy opłaceniu przewozu paczki mogę zmienić adres nadania/odbioru przesyłki?

Adres nadania/odbioru przesyłki możesz zmienić telefonicznie przez Biuro Obsługi Klienta.

+

Czy moja paczka jest ubezpieczona?

Paczki są ubezpieczone. Wartość ubezpieczenia jest równa wartości zadeklarowanej podczas zakupu paczki, przy wyborze taryfy.

+

Co zrobić jeśli odbiorca nie może odebrać paczki w wyznaczonym miejscu i czasie?

W tej sytuacji paczkę możesz odebrać we wskazanym przez nas punkcie, znajdującym się na danej trasie przejazdu i wskazanym przez nas przedziale czasowym.

+

Jakie wymiary może mieć moja paczka i jak powinienem ją zapakować?

W przypadku przesyłek krajowych dopuszczalna waga i wymiary paczki to 5 kg i 35x40x20 cm. Opakowanie paczki powinno zapewnić jej bezpieczny transport.

W przypadku przewozu paczek za granicę, przesyłki mogą być większe, a szczegółowych informacji udziela biuro logistyczne. Numer telefonu do biura uzyskasz po wybraniu w wyszukiwarce konkretnego połączenia i kliknięciu w ikonę paczki w wynikach wyszukiwania.

+

Czego nie mogę przesłać w paczce?

W przesyłce nie możesz przewozić materiałów niebezpiecznych, łatwopalnych i nieobojętnych zapachowo oraz zwierząt.

+

Czy i do kiedy mogę zrezygnować z przesyłki?

Możesz anulować niezrealizowane zamówienie przewozu paczki przed rozpoczęciem kursu. Jednak od wartości zamówienia odliczamy odstępne, którego wartość zależy od czasu pozostałego do zamknięcia sprzedaży.  

Zamówienie przewozu paczki na terenie kraju możesz anulować samodzielnie. Kliknij w Menu w zakładkę “Twoje bilety” wprowadź numer listu przewozowego w polu numer biletu, kliknij “Zarządzaj biletem” a następnie wybierz opcję “Zwróć bilet”.  Jeśli nie upłynął jeszcze termin zamknięcia sprzedaży, pojawia się okienko, w którym należy wybrać zwracany list przewozowy oraz podać numer konta bankowego, na które przelejemy pieniądze. Zgodnie z regulaminem zwrot pieniędzy nastąpi do 14 dni roboczych.

Zamówienie przewozu paczki możesz też wycofać telefonicznie przez Biuro Obsługi Klienta.

+

W jaki sposób mogę zgłosić reklamację dotyczącą usługi przewozu paczki?

Reklamacje możesz składać, pisząc na adres: bilety@hoper.pl. Niezbędne jest dołączenie do korespondencji skanu listu przewozowego.

Program lojalnościowy

+

Co to są Hoper Mile i jak z nich skorzystać?

Hoper Mile to program lojalnościowy dla klientów, którzy przynajmniej raz podróżowali Hoperem. Na podstawie przejechanych z nami kilometrów obliczana jest zniżka na kolejne przejazdy - nawet 30%. Więcej informacji na ten temat na stronie hoper.pl/mile