Pomożemy Ci zaplanować podróż i kupić bilet
Koszt: 2,58 PLN z VAT/min Usługę świadczy Progress Plus S.C. Oferta i bilety 703 402 802

Pytania i odpowiedzi Hoper

Przydatne informacje o Hoperze

+

Czym jest Hoper?

Hoper to innowacyjna usługa transportowa realizowana komfortowymi i szybkimi 8-osobowymi minivanami „od adresu do adresu” (door-to-door). Przejazd odbywa się między wskazanymi przez pasażera adresami początku i końca podróży, którymi mogą być adresy: domu, hotelu, pensjonatu, sanatorium, pracy, urzędu czy innego miejsca. 

Rezerwacja

+

Gdzie mogę kupić bilet na Hopera?

Bilety na Hopera możesz kupić:

  • przez stronę internetową www.hoper.pl,
  • telefonicznie pod numerem 703 480 088 (koszt 2,58 zł z VAT/min),
  • w ponad 1000 stacjonarnych punktach sprzedaży - informacja o adresach punktów znajdziesz w zakładce Punkty Sprzedaży.
+

W jaki sposób mogę kupić bilet?

  • Na stronie www.hoper.pl – wpisz w wyszukiwarce skąd i dokąd chcesz podróżować i wyszukaj przejazdy. Decydując się na zakup biletu wyświetli Ci się formularz, w którym należy wpisać adresy początku i końca podróży oraz inne niezbędne dane. Następnym krokiem jest dokonanie zakupu usługi i opłacenie jej poprzez kartę płatniczą, bankowy przelew elektroniczny, bezpośrednio w banku lub na poczcie. Sprzedaż biletów jest zamykana na dobę przed lub w dzień realizacji usługi, w zależności od połączenia. Usługa jest realizowana na podstawie potwierdzenia, które kupujący otrzymuje na maila lub sms-a i przedkłada kierowcy.
  • Usługę przejazdu Hoperem możesz także zamówić poprzez infolinię pod numerem 703 480 088 (koszt 2,58 zł z VAT/min), w stacjonarnych punktach sprzedaży współpracujących z Hoperem, w  tym w salonikach Kolportera.
+

Czy niewykorzystany bilet można zwrócić?

Ze względu na charakter usługi oraz dopasowanie trasy przejazdu do pasażerów posiadających rezerwacje, nie można zwrócić niewykorzystanego biletu po czasie odjazdu.  Przed rozpoczęciem kursu można anulować zamówienie, jednak od wartości biletu odliczane jest odstępne. Bilet możesz zwrócić w zakładce Twoje Bilety logując się (jeśli posiadasz konto) lub wprowadzając numer biletu. Następnie kliknij „Zwrot biletu” - jeśli zwrot biletu nie jest już możliwy pojawi się odpowiedni komunikat. Jeśli zwrot biletu jest możliwy pojawia się okienko, w którym należy wybrać bilet, który chcesz zwrócić oraz podać numer konta bankowego, na które przelejemy pieniądze. Zgodnie z regulaminem zwrot pieniędzy nastąpi do 14 dni roboczych.

+

Czy mogę zamienić bilet na inny?

Możesz zmienić bilet na kurs innego dnia, na tej samej trasie, o tej samej godzinie. W innym przypadku należy zwrócić bilet i zakupić nowy.

+

Dlaczego nie mogę kupić biletu u kierowcy?

Usługa Hoper dopasowana jest do indywidualnych potrzeb pasażerów i nie posiada stałej, regularnej trasy. Przejazd jest dopasowany do osób, które już wykonały rezerwację. Kierowca zatrzymuje się jedynie, aby odebrać pasażerów z rezerwacjami w ustalonych wcześniej z pasażerami miejscach, nie ma określonych regularnych miejsc zatrzymania, z których mógłby odebrać pasażerów bez rezerwacji.

+

Dlaczego, przy rezerwacji biletu, naliczana jest dodatkowa opłata za przejazd?

Opłata dojazdowa, naliczana w trakcie zakupu biletu, jest opłatą za usługę odbioru i dowozu pod wskazany adres. Naliczana jest po podaniu przez pasażera dokładnych adresów.

+

Czy mogę ustawić alert o zwolnieniu się miejsca?

Niestety obecnie nie ma możliwości ustawienia alertu o zwolnieniu się miejsca na danej trasie. Jeśli jakiś pasażer zrezygnuje z przejazdu, niewykorzystany bilet wraca do puli dostępnych biletów i można go ponownie zakupić na stronie hoper.pl, zachęcamy do sprawdzania dostępności na naszej stronie internetowej.

Połączenia

+

Gdzie jeździ Hoper?

Aktualne połączenia Hopera znajdziesz na stronie www.hoper.pl w zakładce Trasy. Informacje uzyskasz także, dzwoniąc na numer infolinii.

+

Gdzie mogę znaleźć informację o rozkładach jazdy Hopera?

Przewozy Hoper nie są regularną formą transportu. Określone są jedynie relacje i dni tygodnia kursowania Hopera, natomiast miejsca, w których zatrzymuje się, są każdorazowo ustalane z konkretnym pasażerem, przed rozpoczęciem podróży. Informacje o aktualnych przejazdach znajdują się na stronie hoper.pl w zakładce Trasy.

+

Jak mogę sprawdzić czy Hoper, jeżdżący na danej relacji, odbierze mnie ze wskazanego adresu?

Podróżny uzyska taką informację wyszukując połączenie na stronie hoper.pl lub dzwoniąc na numer infolinii.

Podróż

+

Gdzie mogę znaleźć przystanek Hopera?

Hoper odbiera pasażerów bezpośrednio ze wskazanych przez nich adresów np. domu, hotelu, pensjonatu itp. i zawozi ich pod wskazany adres. Nie ma określonych regularnych miejsc zatrzymania w postaci konkretnych adresów przystanków.

+

Czy mogę wsiąść i wysiąść w dowolnym miejscu na trasie Hopera?

Podróż Hoperem odbywa się między adresami ustalonymi z pasażerami przed rozpoczęciem podróży. Wsiadanie i wysiadanie jest realizowane w każdej miejscowości znajdującej się w obrębie trasy, o ile adres w danej miejscowości został ustalony przed kursem.

+

W jaki sposób dowiem się, o której godzinie zostanę odebrany przez Hopera?

Orientacyjny czas odbioru jest każdorazowo podawany przy wynikach wyszukiwania na stronie internetowej. Jednak może on ulegać zmianie w zależności od liczby pasażerów, miejsca rozpoczęcia podróży oraz adresów w punktach pośrednich, w których zakupione zostały bilety. W efekcie planowany i realizowany czas przejazdu mogą się od siebie nieznacznie różnić. Dlatego godzina odjazdu spod wskazanego przez pasażera adresu jest potwierdzana SMS-em przez Biuro Obsługi Klienta.

+

Jaką mogę mieć pewność co do rzeczywistego czasu podróży?

Podany na stronie czas odbioru ze wskazanego adresu oraz dotarcia do celu podróży może różnić się od rzeczywistego m.in. z uwagi na warunki panujące na drogach.

+

W jakiej formie należy okazać bilet kierowcy?

Bilet otrzymany w formacie PDF na adres e-mail należy wydrukować lub zapisać w telefonie i okazać kierowcy podczas podróży. Można wybrać również opcję bilet na SMS i okazać kierowcy w telefonie. W obu przypadkach należy okazać bilet wraz z dokumentem tożsamości.

Bagaż

+

Jak duży bagaż mogę zabrać w podróż?

W cenie biletu pasażer może zabrać ze sobą dwa bagaże: mniejszy, o wadze do 5kg, który zmieści się pod siedzeniem i większy o wadze do 25kg i maksymalnych wymiarach 75x50x30 cm. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość zabrania trzeciej sztuki bagażu (nadbagaż) o wadze do 25 kg i maksymalnych wymiarach 75x50x30 cm – aby zapłacić za dodatkowy bagaż wybierz odpowiednią opcję podczas zakupu biletu.

+

Czy mogę wziąć ze sobą zwierzęta?

Niestety, nie ma możliwości przewozu zwierząt.

+

Czy mogę przewieźć Hoperem rower?

Istnieje możliwość przewozu rowerów tylko na wybranych trasach, za dodatkową opłatą uiszczaną podczas zakupu biletu. Rowery są przewożone w specjalnym bagażniku dostosowanym do przewozu rowerów.

Bezpieczeństwo

+

Czy Hoper zapewnia foteliki bezpieczeństwa do przewozu dzieci?

Istnieje możliwość bezpłatnego wynajęcia fotelika dla dziecka o wadze 9-36 kg oraz podstawki przewozowej dla starszych dzieci. W tym celu, zaraz po zakupie biletu, pasażer powinien zgłosić potrzebę skorzystania z fotelika lub podstawki na adres bilety@hoper.pl lub pod numer 222 692 082. Samochód jest również przystosowany do montażu fotelików dla małych dzieci (poniżej 9 kg). Nasi kierowcy pomogą podczas montażu własnego fotelika.

+

Jaka flota obsługuje trasy, na których jeździ Hoper?

Na trasach obsługiwanych przez markę Hoper jeżdżą nowoczesne ośmioosobowe minivany.

+

Czy flota Hopera jest obsługiwana przez profesjonalnych przewoźników?

Tak, współpracujemy z doświadczonymi firmami przewozowymi, których kierowcy posiadają stosowne licencje zezwalające na przewóz pasażerów.

+

Czy dziecko może samodzielnie podróżować Hoperem?

Dzieci w wieku powyżej 10 lat mogą podróżować Hoperem bez nadzoru opieki dorosłej po wcześniejszym przekazaniu przewoźnikowi ZGODY NA SAMODZIELNĄ PODRÓŻ OSOBY MAŁOLETNIEJ wypełnionej przez prawnego opiekuna osoby niepełnoletniej. Wzór potrzebnej zgody znaleźć można w Regulaminie przewozu pasażerów Hopera, na stronie www.hoper.pl/regulaminy. Skan lub zdjęcie podpisanego dokumentu należy przesłać przed podróżą na adres bilety@hoper.pl a sam dokument przekazać przed odjazdem kierowcy.

Reklamacje

+

Gdzie mogę zgłosić reklamację dotyczącą warunków przejazdu?

Jeżeli podczas przejazdu doszło do sytuacji niezgodnej z regulaminem, zgłoś reklamację na adres e-mail bilety@hoper.pl lub listownie na adres: ul. Zakopiańska 73, Kraków 30-418. Szczegółowe informacje dotyczące danych, jakie należy umieścić w reklamacji, znajdziesz w Regulaminie przewozu pasażerów Hopera, na stronie www.hoper.pl/regulaminy.

Paczki

+

Czym jest usługa przewozu paczek przez Hopera?

Hoper realizuje usługę przewozu przesyłek krajowych na określonych trasach kursowania. Doręczamy paczki o niewielkich gabarytach 35x40x20 cm o maksymalnej wadze do 5 kg.

+

Jak mogę sprawdzić czy Hoper doręczy moją paczkę pod konkretny adres?

Wpisz w wyszukiwarce miejsca odbioru i nadania paczki. Połączenia Hopera realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki.

+

Jak mogę nadać paczkę?

Paczkę możesz nadać:

  • przez stronę internetową www.hoper.pl,
  • telefonicznie pod numerem 703 480 088 (koszt 2,58 zł z VAT/min),
  • w stacjonarnych punktach sprzedaży - informacje o adresach placówek znajdziesz w zakładce Punkty Sprzedaży.
+

Jak opłacić przesyłkę?

  • Na stronie www.hoper.pl – wpisz w wyszukiwarce miejsca odbioru i nadania paczki. Połączenia Hopera realizujące usługę doręczania przesyłek będą oznaczone ikoną paczki. Po decyzji o zakupie, wyświetli Ci się formularz, w którym należy wpisać adresy nadania i odbioru paczki oraz inne niezbędne dane. Następnym krokiem jest dokonanie zakupu usługi i opłacenie jej kartą płatniczą, przelewem elektronicznmy bądź bezpośrednio w banku lub na poczcie.
  • Usługę doręczenia paczki możesz także zamówić przez infolinię pod numerem 703 480 088 (koszt 2,58 zł z VAT/min) oraz w stacjonarnych punktach sprzedaży współpracujących z Hoperem, m.in. w salonikach Kolportera.
+

Jakie dokumenty muszę wypełnić, aby nadać paczkę?

Aby nadać paczkę należy wypełnić formularz, który pojawi się podczas zamawiania usługi na stronie www.hoper.pl Dla Twojej wygody, podczas odbioru przesyłki kierowca będzie miał przygotowany list przewozowy, którego treść będzie zgodna z zamówieniem złożonym przez Ciebie na stronie. W razie potrzeby list zostanie uzupełniony o niezbędne dane dotyczące zawartości paczki.

+

W jakich godzinach zostanie odebrana ode mnie paczka?

Kierowca Hopera odbiera przesyłkę 1-2 godziny przed odjazdem. Dokładna godzina odbioru paczki zostanie podana SMS-em przez Biuro Obsługi Klienta.

+

W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?

Godzina doręczenia jest potwierdzana każdorazowo SMS-em przez Biuro Obsługi Klienta.

+

Czy mogę zmienić godzinę nadania/odbioru paczki?

Godziny nadania i odbioru paczki są uzależnione od godzin kursowania Hopera, dlatego nie ma możliwości ich zmiany. Można zmienić jedynie dzień nadania i odbioru przesyłki.

+

Jak mogę zmienić adres nadania/odbioru przesyłki, jeśli już opłaciłem zamówienie?

Adres nadania/odbioru przesyłki można zmienić samodzielnie na stronie internetowej w zakładce Twoje Bilety, logując się na konto lub wpisując numer zamówienia, albo telefonicznie przez Biuro Obsługi Klienta.

+

Czy moja paczka jest ubezpieczona?

Paczki są ubezpieczone. Wartość ubezpieczenia jest zależna od wartości zadeklarowanej podczas zakupu paczki przy wyborze taryfy.

+

Co zrobić jeśli Odbiorca nie może odebrać paczki w wyznaczonym miejscu i czasie?

W takim przypadku paczkę należy odebrać we wskazanym przez nas punkcie, w mieście końcowym na trasie Hopera i wskazanym przez nas przedziale czasowym.

+

Jakie wymiary może mieć moja paczka i jak powinienem ją zapakować?

Dopuszczalna waga i wymiary paczki to 5 kg i 35x40x20 cm. Opakowanie paczki powinno zapewnić jej bezpieczny transport.

+

Czy mogę przesłać paczkę o niestandardowych rozmiarach? Jak powinienem ją zapakować?

W przypadku takich przesyłek prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta

+

Czego nie mogę przesłać w paczce?

W przesyłce nie można przewozić materiałów niebezpiecznych, łatwopalnych oraz nieobojętnych zapachowo.

+

Czy i do kiedy mogę zrezygnować z przesyłki?

Zamówienie można anulować samodzielnie na stronie internetowej w zakładce Twoje Bilety, logując się na konto lub wpisując numer zamówienia, albo telefonicznie przez Biuro Obsługi Klienta. Można tego dokonać do czasu zamknięcia sprzedaży (data zamykania sprzedaży jest podana podczas zakupu).

+

W jaki sposób mogę zgłosić reklamację dotyczącą usługi przewozu paczki?

Reklamacje można składać, pisząc na adres: bilety@hoper.pl. Niezbędne jest dołączenie do korespondencji skanu listu przewozowego.